09 oktober 2007

Bericht 16 | Stilte...

Wij beseffen dat het momenteel behoorlijk stil is vanaf onze kant. Via dit bericht willen wij jullie iets meer laten weten van onze werkzaamheden.

Wij zijn drie weken geleden naar Oeganda geweest, en hebben het Christ's Hope kantoor in Kampala bezocht. Dit kantoor is nog in de begin fase, dus wij proberen ze wat op gang te helpen.

Zoals jullie weten is Arie vanaf het begin heel druk met het kantoorwerk. Op dit moment is het voor hem ook een strijd tegen de klok om alle balansen op tijd af te hebben. Het achterstallige werk heeft hij ondertussen weg kunnen werken. Ook alle teams die komen geven hem veel extra werk. Naast alle boodschappen die hij dan doet, moet hij alle uitgaven van het team vastleggen en in de gaten houden. In november komt er weer een team uit Amerika.

Ik (Jisca) ben begonnen als Care & Compassion coördinator, maar hou nu ook Arie gezelschap op kantoor. Mijn nieuwe taak: Vanuit Care & Compassion moet er een General Manual (handboek) geschreven worden, zodat Care & Compassion in alle Afrikaanse landen geïmplementeerd kan worden. Verder wordt mijn tijd vooral gevuld met het schrijven van 'proposals' en 'reports' en het updaten van de al reeds bestaande informatie.

Mochten jullie de verhalen over de patiënten missen, ik mis het contact met de patiënten ook. Ik mis het sjouwen met de zware tassen in de warme zon; het beseffen dat je in Afrika bent en mensen helpt.
Maar... aan de andere kant zijn we beide heel dankbaar dat wij hier zijn, dat we kunnen helpen en dat onze bijdrage structureler is dan dat we hadden verwacht.