14 februari 2008

Bericht 34 | Uit de roulatie

Onze periode in India kent nogal wat opstart problemen. Na twee drukke weken werd eerst Arie gevloerd door de griep. Koortsaanvallen, kloppende hoofdpijnen en pijn in alle spieren. En (niet geheel onverwacht) volgde ik hem een dag later op; ik kreeg dezelfde griep.

Daar lagen we: allebei uitgeput, gevloerd en ijlend in bed. Arie knapte na een dag of drie weer langzaam op. Ik alleen nog niet. Het personeel was al in uiterste staat van paraatheid om mij naar het ziekenhuis te brengen. Maar ja, ik had wat verhalen gehoord over de Indische ziekenhuizen dus ik zag dat nog even niet zo zitten. Met moeite heb ik ze er van kunnen weerhouden.

En na meer dan 5 dagen volledige bedrust, kan ik eindelijk weer een beetje gaan beginnen met rondscharrelen. Dat is maar goed ook, want al ons leesvoer heb ik, in de uurtjes dat ik geen koortsaanvallen had, erdoorheen gejaagd. (Als iemand zijn oude boeken of tijdschriften kwijt wil… ze zijn bij ons welkom!)

Het is echt heerlijk om weer aan de beterende hand te zijn. Nu kan ik toch volgende week gaan beginnen met de tekenlessen! De kinderen hebben er al helemaal zin in. Maar ik denk dat ik er zelf nog meer zin in heb!